Köpvillkor

KÖPVILLKOR

Kvalitet & Reklamation
Vår strävan är att alltid leverera produkter av högsta kvalitet.
Om kund anser att den levererade produkten inte uppfyller de kvalitetskrav och /eller en skada har upptäckts kan denne reklamera den köpta produkten via vår kundtjänst. För att reklamationen skall giltigförklaras måste detta ske så snart som möjligt efter mottagen leverans, dock senast inom 24 timmar.
Vid reklamation kommer Fruit and the City inom 8 arbetstimmar eller senast inom 24 timmar (helgfri) leverera samma typ av produkt till beställaren utan kostnad.


Priser
Alla priser på webbsidan är angivna inkl moms och exkl. eventuella fraktkostnader. Som företagskund kan du skicka oss en förfrågan som kommer att uppföljas genom en offert med priser angivna exkl. moms. Fruit and the City har rätt att justera priserna beroende av produktrelaterade orsaker. Dessa ändringar kan dock aldrig ske efter ett köp som har genomförts.


Miljö
Fruit and the City värnar om miljön och de boxar & korgar som används vid exklusiva arrangemang samt vid fruktkorgar kan dessa hämtas upp vid nästkommande fruktleverans om detta är möjligt.

Abonneringstjänster & Uppsägning
Du som vill abonnera på våra tjänster är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon. Vi kommer då att utforma en offert samt teckna ett avtal som anger samtliga villkor och bestämmelser för den valda tjänsten.
Vid uppsägning gäller 3 månaders uppsägningstid, om inget annat har avtalats. Uppsägningen ska ske skriftligen via mail, fax eller post.
Fruit and the City äger rätten att överlåta abonnemang till annat bolag så länge det inte påverkar den löpande servicen eller abonnemangsförhållandet i övrigt.

Betalningsvillkor
Vi samarbetar med PayPal (Visa, Master Card & Amex) & Klarna för samtliga köp via vår webbsida. Vid abonnering av fruktkorgar och liknande kan fakturering skes månadsvis efter avtal. Dröjsmålsränta debiteras från förfallodagen med den räntesats som följer av räntelagen.
 

Leveransvillkor

Alla angivna priser är inkl. moms och gäller för beställningar inom Stor- Stockholm.

Alla fruktblommor produceras/tillverkas efter beställning. Inga produkter tillverkas innan beställning. Vi ber kunden att göra beställning en dag innan leverans (36 timmar)  för att kunna säkerställa produkternas kvalitet och färskhet. Leverans sker mellan kl. 08:00 - 18:00. Vid leveranser utöver dessa tider måste beställning göras senast ( 48 timmar )  innan. För expressleveranser samma dag måste beställning göras senast kl 10:00 och då tillkommer an extra avgift på 250 kr.

 Beställningar med tidsbestämda leveranser måste göras senast 36 timmar innan.

 För leveranser på söndagar och helgdagar måste beställningar göras senast 2 dygn ( 48 timmar ) innan och senast kl. 16:00.

 För leveranser till hotell, flyplats, buss- eller tågterminal, campingplatser, mässor, sjukhus, militära anläggningar och liknande platser kan leveranser inte garanteras till person och lämnas därför till ansvarig reception, avdelning, våning eller säkerhetspersonal.

För brister i kommunikation från vår sida och felaktig / utebliven leverans orsakat av oss är vi enbart ansvariga att återbetala beställningssumman. Sådana orsaker skulle kunna vara trafik- eller väderrelaterat.

Vi förbehåller rättigheten att ändra på beställningar av produkter innehållandes säsongsfrukter med andra frukter men med bevarad modell/typ.

Mottagarens telefonnummer måste anges för smidigare leverans.

 Önskemål om ändringar för leveransadress eller leveranstid måste meddelas kundtjänst senast 4 timmar innan tidigare bestämd tid.

För större arrangemang som bröllop, förlovning, dop, cocktailpartyn, invigningsceremonier eller andra speciella tillfällen är det önskvärt att beställningar görs med minst en (1) veckas varsel. För speciella tillfällen som nyår, påsk, midsommar, alla hjärtans dag, mors dag, fars dag, eller liknande helgdagar är det svårt att leverera produkterna på exakt avtalad tid, vissa förskjutningar kan förekomma. Vi ber om ursäkt och förståelse för dessa situationer som kan uppstå.

Om mottagare inte accepterar leverans;
 Produkterna återlämnas till kundtjänst för att hämtas upp av beställare/kund senast kl. 18:00. Om produkten inte har hämtats av beställare/kund innan 18:00 kastas produkten. Om beställare/kund vill få produkten levererad till ny adress tillkommer en extra avgift på 200 kr.

Om mottagare inte finns på angiven leveransadress;
 Om mottagare inte tar emot produkten har leverantören ett ansvar att ringa/smsa till mottagare. Om leverantören inte lyckas nå mottagare väntar leverantören i 10 minuter innan produkten återkörs till kundtjänst. Mottagaren ansvarar för att leverantören meddelas om ev. portkoder samt co-adresser.

 Vid leverans till en ny adress tillkommer en extra evgift på 200 kr.

Om mottagare finns på plats men inte tar emot produkten;
 Leverantören har skyldighet att vänta i 10 minuter innan produkten återkörs till kundtjänst. Om mottagaren inte dyker upp efter överenskommelse lämnas produkterna utanför dörren till huset/kontoret.  Om leverantören inte kommer in i byggnad för leverans samt inte kommer i kontakt via telefon med mottagare återkörs produkten till kundtjänst.

 

Copyright 2014 Fruit And The City Sweden E-Handel av SEDIGITAL
paymethods